Nastarovio!

Jäkla Köhler (hennes blogg finns på mina länkar under ANNA) och hennes romantiserade bild över bussresor. Jag föll ju med hull och hår.
Det är trångt, obekvämt, hostande pensionärer och unga studerande med hörlurarna på högsta fjutt. Vilket fack passar jag in i månne?
Positiva är ju gratis uppkoppling. Den tryter förvisso lite då och då. Är man inte snabb nog med att spara är allting borta huxflux. Efter att texten jag skriver nu försvunnit några gånger, skriver jag istället i gammalt hederligt textdokument. Vädret är vackert och vi pyser igenom ett snöigt landskap.Vore det inte för öronskärande Anna anka-skånskan som tränger igenom mina hörlurar skulle jag kanske känna en uns ro också.
Jag längtar till att komma fram. Imorgon blir det att träffa Josefin för hon drar iväg till varmare breddgrader, Chile närmare bestämt, och stannar forever (1 månad).  Anna H finns också på plats i Malmö, med eget crew. Ska väl slå våra påsar ihop nån gång där också.  Samt annat smått och gott, men allt är ju inte för bloggöron och ögon. Och så ser jag framemot att planera Nyårs coctailpartyt med Franzén. Om jag förstått henne rätt blir det ryskt-tema. Hon säger åt mig vad jag ska göra, jag vinglar runt med ett vinglas och assisterar bäst jag kan. Trycka ner tandpetare i kryddkorvar borde jag ju klara av.
Da da, Dostjoveski, vodka, roulette, spatziba och jag e redo!



 


xx


On my way to Malmoe, planning the new years coctailparty that has a russian theme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0