Be Royal with me

Dag 3 i Paris

Vi njöt av våren som kommit såpass långt att träden blommade.
Alla luncher kunde vi äta på uteserveringar.
Denna dag åt jag det godaste på hela resan.
Vi hittade ett ställe där det bara var fransmän och menyn försod vi inte alls.
Jag fick iallafall hemmagjord korv och potatispuré. Jag åt upp allt!
Dagen gick i rosévinets tecken, kanske inte bästa valet för min maträtt, men en liten kanna njöt vi iallafall av.

Vi spatserade längs Champs Elysee och Rue Royal, suktade i dom fina varuhusen, fikade violbakelse och té på Ladurée. Köpte likadana skor, Anna hittade, och jag härmade.

På kvällen gick vi och åt på ett lokalt ställe, gott, men det var outhärdligt varmt inne.
Vi stannde utanför fönstret och såg på när en jazztrio spela inne på ett ställe. Det verkade mysigt, men vi var trötta och Annas onda hals sa ifrån. "Nästa gång" kom vi överens. Sen kom regnet.


























































xx




Day 3 in Paris.






Kommentarer
Postat av: Carl

Goooooooooooodie med violbakelse..! Ser sjukt god ut. Hur kommer det sig att du står vid tagen "NLS" där? Nåt speciellt?

2010-04-18 @ 21:25:13
URL: http://blogg.sundaybrunch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0